Rehabilitacja Wałbrzych

- zmniejsza napięcie mięśniowe
- poprawia zakres ruchomości
- minimalizuje dolegliwości bólowe
- skuteczna przy urazach sportowych i długich unieruchomieniach

Wykorzystanie technik terapii tkanke miękkich stanowi bardzo dobry sposób walki z przykurczami mięśniowymi oraz ich bólem. Podczas terapii wykorzystuje iśe równe techniki, poprzez PIR (poizometryczną relaksację mieśni), technikę MET (technikę energizacji mięśni), mięśniowo-powięziowe rozluźnienie (Myofascial Release), terapię spustowych punktów (Trigger points therapy) aż po techniki aktywnego rozluźniania. Technika Met stanowi formę diagnostyki i leczenia rękoma terapeuty, podczas którego, pacjent aktywnie wykorzystuje swoje mięśnie w precyzyjnie kontrolowanej pozycji i w określonym kierunku, przeciwko oporowi terapeuty. Prawie we wszystkich technikach MET angażowana jest powięź. Technikę tą możemy wykorzystać w przypadku nadmiernego napięcia mięśniowego, przykurczu pochodzenia mięśniowego oraz osłabienie fizjologiczne mięśni czy też ograniczenie ruchomości na skutek dysfunkcji tkanek miękkich. Techniki MET mogą być stosowane zarówno w ostrych stanach bólowych jak również u osób z problemami przewlekłymi. Inną techniką jest mięśniowo-powięziowe rozluźnienie, które jak sama nazwa wskazuje koncentruje się na pracy z systemem mięśniowo-powięziowym. Techniki te poprawiają wewnętrzną ruchomość tkanek miękkich , szczególnie powięzi.  Celem jest osiągnięcie symetrycznego bezbólowego zakresu ruchu systemu mięśniowo-szkieletowego. Techniki Aktywnego Rozluźniania likwidują nieprawidłowości w obrębie tkanki miękkiej, takie jak: zrosty, nadmierny tonus mięśniowy czy przykurcze mięśniowe. Technika polega na utrzymaniu stałego nacisku lub zablokowaniu tkanek, podczas gdy jednocześnie wykonywane jest rozciąganie tkanki.